Un nou biosensor òptic detecta possibles problemes al voltant de les ferides cròniques

urv activa p URV: (Ed. digital). 07-02-2018.

biosensor nephos p

Aquest instrument permet detectar i quantificar el biomarcador TNF-α, la sobreproducció del qual s'associa amb la inflamació persistent i la destrucció de teixit

El biosensor òptic que han desenvolupat els investigadors de la Universitat Rovira i Virgili i de la Universitat del Sud d’Austràlia permet detectar de manera ràpida i fiable la presència del biomarcador TNF-α, un important marcador biològic present a l’entorn de les ferides cròniques com podrien ser les úlceres diabètiques dels peus, les úlceres de pressió o les úlceres venoses de les cames. La detecció i quantificació del TNF-α és molt important, ja que la sobreproducció s’associa a la inflamació persistent i la destrucció de teixit. El TNF-α és una citoquina proinflamatòria —que regula el mecanisme de la inflamació— i es correlaciona amb l’estat de cicatrització de les ferides. Té un paper important en la immunitat i la inflamació. La detecció i quantificació indica l’evolució de les ferides i permet veure l’evolució del tractament.

Aquest treball s’ha realitzat en col·laboració entre el grup de recerca de l’Institut Future Industries, de la Universitat del Sud d’Austràlia, dirigit pel professor Nicolas H. Voelcker, i el grup de recerca NePhoS (Sistemes Nanoelectrònics i Fotònics), del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica de la URV, dirigit pel professor Lluís Marsal. La col·laboració entre aquests dos grups de recerca, essencial per al desenvolupament d’aquest biosensor, ha inclòs una estada de tres mesos de l’estudiant de doctorat de la Universitat del Sud d’Austràlia Gayathri Rajeev als laboratoris de la Universitat Rovira i Virgili, supervisada per les investigadores Beatriz Prieto i Elisabet Xifré.

Mes anterior Setembre 2018 Proper mes
week 35 1 2