De Tarragona fins als EUA per investigar el càncer de còlon

485.gif  (Ed. digital). 22-05-2018.

maricurie crop p

Raquel Cumeras, investigadora de l'IISPV, rep una beca Marie Curie per un projecte per a la detecció precoç a través de l'orina

«Rebre una beca de mobilitat europea Marie Sklodowska-Curie és un gran pas, perquè és una convocatòria molt competitiva. Personalment i professionalment estic molt contenta». Amb aquestes paraules Raquel Cumeras, investigadora del grup de recerca MiL@b de l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i la URV, descriu la importància d'haver rebut una de les 137 beques atorgades per la Comissió Europea.

La recerca premiada, i que supervisa l'investigador Jesús Brezmes, se centra en la detecció del càncer de còlon i recte en una fase inicial a través de biofluids de fàcil accés, concretament mitjançant l'orina. La beca de mobilitat permetrà a la investigadora desenvolupar la seva recerca als EUA. Passarà dos anys desenvolupant el seu projecte a la University of California Davis amb el professor Oliver Fiehn. Es preveu fer l'estudi amb diferents cohorts i laboratoris per comprovar la repetibilitat i la validesa científica de les conclusions que s'obtinguin, amb la finalitat de validar les mostres.

El projecte COLOVOC

La investigació Reliable and specific urinary biomarkers for colorectal cancer (COLOVOC), que lidera Raquel Cumeras, pretén que amb una recollida d'orina pugui fer-se un diagnòstic consistent, amb una alta sensibilitat i selectivitat mitjançant la ciència metabolòmica.Els investigadors creuen que a través de l'orina es poden detectar metabòlits que estiguin relacionats amb la presència de tumors d'origen cancerigen de diferents malalties.«Tot i que cada càncer en si és diferent, tots tenen dos aspectes en comú: a llarg termini evolucionen cap a metàstasi i el pronòstic de supervivència és més exitós si es fa una detecció precoç», explica Jesús Brezmes.Amb aquestes referències, els dos científics es proposen desenvolupar un mètode de cribratge que sigui, des del punt de vista del possible pacient, més còmode, que possibiliti la detecció precoç i faciliti el control periòdic.

Mes anterior Novembre 2018 Proper mes
week 48 26 27 28 29 30