Conferència a càrrec de la Dra. Regina Cisternas

Títol: "Bronces de tungsteno y molibdeno: sus propiedades, síntesis y nuevas aplicaciones"
Autor: Dra. Regina Cisternas. Universidad Autónoma de Chile.
Dia: Dimarts, 11 de juliol de 2017
Hora i lloc: A les 10:00 a la Sala 331 del DEEEA.

Curriculum Vitae

Normal 0 21 false false false CA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Modelación y control del convertidor multinivel modular (MMC) para transmisión de corriente continua de alto voltaje (HVDC)

Conferència a càrrec del Dr. Sigmund Singer

Títol: "On the storage properties and applications in power processing Systems"
Autor: Dr. Sigmund Singer. Tel Aviv University.
Dia: Dimecres, 6 de juny de 2017
Hora i lloc: A les 11:00 a l'aula 208 de la ETSE.

Conferència a càrrec de la Dra. Pilar López Varo

Títol: "Modelado de Mecanismos Físicos en Células Solares Orgánicas"
Autora: Dra. Pilar López Varo. Departamento de Electrónica y Tecnología de Computadores. Universidad de Granada (España).
Dia: Dimecres, 24 de maig de 2017

Entre los distintos tipos de células solares es de destacar las células solares orgánicas CSO por su: simplicidad en los procesos de fabricación, la flexibilidad, su bajo peso y pueden imprimirse en áreas grandes. Sin embargo, los valores de eficiencia de estas células están por debajo de una célula solar estándar y la degradación de las CSOs dificultan un funcionamiento predictible y estable. Por ello es fundamental el estudio teórico con modelos físicos adecuados para comprender las partes de las CSOs más sensibles a los procesos de degradación y pérdida de eficiencia. Este trabajo se centra en el modelado físico de las CSOs, en el estudio del transporte en el orgánico y la inyección-extracción en la interfaz metal-orgánico.

Conferència a càrrec del Dr. Oscar Barambones

Títol: "Control robusto de sistemas de generación eólica"
Autor: Dr. Oscar Barambones. Dpto. Ingeniería de Sistemas y Automática. Universidad del País Vasco E.U.I de Vitoria.
Dia: Dimecres, 26 d'abril de 2017
Hora i lloc: A les 12:00 a la Sala 331 del DEEEA.

Conferència a càrrec del Dr. Ramachandra Achar

Títol: "Signal Integrity and High-Speed Interconnects"
Autor: Dr. Ramachandra Achar. Department of Electronics, Carleton University, Ottawa, (Ontario Canada).
Dia: Dilluns, 15 de maig de 2017

Abstract and bio

Conferència a càrrec del Dr. Marcel Bouvet

Títol: "Solution processing of molecular materials for better chemical sensors"
Autor: Dr. Marcel Bouvet. Institut de Chimie Moléculaire de Bourgogne (Dijon, France).
Dia: Dijous, 20 d'abril de 2017

Conferència a càrrec del Dr. Jérôme Brunet

Títol: "Selective sensor systems devoted to air pollutant monitoring and air quality control: Strategies, performances and applications"
Autor: Dr. Jérôme Brunet. Université de Clermont-Auvergne (França).
Dia: Dimecres, 19 d'abril de 2017

Conferència a càrrec del Dr. Stefano Cacciatore

Títol: "Development of an algorithm for rapid and robust metabolite assignment and quantification in urine NMR data"
Autor: Dr. Stefano Cacciatore. Research Associate at the Imperial College, London
Dia: Dilluns, 27 de març de 2017
Hora i lloc: A les 10:30 a la Sala 331 del DEEEA.

Short CV: Stefano Cacciatore studied Biotechnology at the University of Florence. As a PhD student at Center of Magnetic Resonance in Florence, his research focused on developing of clinical diagnostic tests in the metabolomic area. He used Nuclear Magnetic Resonance (NMR) spectroscopy and advanced statistical analysis techniques to identify and predict metabolomic profiles. In particular, his work paves the way to the improvement of the data analysis of big data with the publication of KODAMA algorithm. In 2013, as Postdoc at Dana-Farber Cancer Institute (principal teaching affiliate of Harvard Medical School), his research focused on identifying metabolic fingerprint predictors of prostate cancer development and progression to improve our understanding of the mechanisms linking metabolism with the biology of prostate cancer. He worked on developing of new Standard Operation Procedures for metabolomic analysis in formalin fixed paraffin embedded tissues. Dr Stefano Cacciatore is currently Research Associate at the Imperial College where he is actively involved in pregnancy research using the most advanced techniques in biological sciences (i.e., metabolomic profiling and next-generation sequencing).

Conferència a càrrec del Dr. Daniel Torrent Martí

Títol: "Dynamic Homogenization of Acoustic and Electromagnetic Metamaterials"
Autor: Dr. Daniel Torrent Martí. Junior Chair Researcher. Centre de Recherche Paul Pascal - CNRS. Université de Bordeaux, Francia.
Dia: Divendres, 17 de març de 2017
Hora i lloc: A les 12:30 a la Sala 331 del DEEEA.

Conferència a càrrec del Dr. Slobodan Mijalkovic

Títol: "Guidelines for Robust Compact Modeling with Verilog-A"
Autor: Dr Slobodan Mijalkovic, de Silvaco Ltd (St Ives, UK).
Dia: Dimarts, 14 de març de 2017
Hora i lloc: A les 11:00 a la Sala 331 del DEEEA.

Mes anterior Octubre 2017 Proper mes
week 39 1